Közeleg a határidő!
A 2020/07/01-től életbe lépő törvényi szabályozás szerint csaknem minden kibocsátott számla tartalmáról a NAV online számla felületén (onlineszamla.nav.gov.hu) adatszolgáltatást kell teljesíteni .
Kire vonatkozik az adatszolgáltatás?
Mely számlákat érinti az adatszolgáltatás?
Összeghatártól függetlenül (!) a belföldi adóalanynak kibocsátott számlákat, függetlenül attól, hogy azon adómentes vagy fordított adós tétel kerül kiszámlázásra. Tehát a magánszemély részére kiállított számlák esetében nem kell adatot szolgáltatni.
Milyen határidő áll rendelkezésre?
A kibocsátástól számított 4 napon belül (500000 ft-ot meghaladó áfa tartalom esetén 1 napon belül) kell az adatszolgáltatást megtenni.
Amennyiben a számlázás számlázó program használatával, ingyenes online felületen vagy a nav online számla rendszerében történik, akkor a program automatikusan elvégzi az adatszolgáltatást. Ehhez a programban be kell állítani az online regisztráció alkalmával kapott azonosítókat. A beállításokkal kapcsolatban a számlázó program készítői tudnak segítséget nyújtani.
Az onlineszamla.nav.gov.hu felületen a regisztrációt el kell végezni! E nélkül sem manuális, sem automatikus úton nem lehet az adatszolgáltatást rögzíteni.
A regisztráció lépései:
A irodánk szolgáltatása az online adatszolgáltatásra nem terjed ki egyrészt a határidő rövidsége miatt, másrészt amiatt, hogy meghatalmazás útján az adatszolgáltatás nem végezhető el.
Amennyiben a számlázást számlázó program használatával vagy online felületen keresztül végzik, az adatszolgáltatás- az egyszeri regisztrációt követően- automatikus. A kézzel kiállított számlák adattartalmát manuálisan kell rögzíteni az online felületen, melynek elmulasztása bírságot vonhat maga után! Vannak olyan vállalkozások, ahol már elektronikusan történik a számlázás, de az eddigi szabályok szerint nem bocsátottak ki olyan számlát, amelyről adatot kellett szolgáltatni, mert nem érte el az értékhatárt.. Felhívjuk a figyelmet, hogy a nav online számla felületén el kell végezni a regisztrációt és a számlázó programban rögzíteni kell az adatokat.
A pénztárgépet használóknál, amennyiben számla kerül kiállításra a számláról akkor is adatszolgáltatást kell adni, ha ez beütésre kerül a pénztárgépbe!
Adószám feltüntetése a számlán!!
Az adatszolgáltatáshoz elengedhetetlen, hogy a partner adószáma rendelkezésre álljon, ezért azt minden számlázáskor fel kell tüntetni! Nem elég az első nyolc számjegy, a teljes adószámot kell rögzíteni.
A nav.gov.hu oldalon a friss információk menüpont alatt megjelent egy leírás a fentiekről „A számla-adatszolgáltatás 2020. július 01-től alkalmazandó szabályai” címmel, melyből bővebben is lehet informálódni.